Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Obchod prevádzkuje
DISCUS s.r.o.
Banícka 2143/52
Pezinok 902 01
IČO 46039708
DIČ: 2023202511
IČDPH: SK2023202511
Mobil :0903 486 678
IBAN: SK8583300000002801432283 BIC: FIOZSKBAXXX
Spoločnosť zapísaná : Mestský súd Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 70952/B
Sme plátci DPH
Osobný odber je možný iba po telefonickom dohovore od 10 do 12 a od 14 do 18 hod v pracovných dňoch po potvrdení objednávky statusom (tovar si môžete prevziat) , na adrese nemáme kamennú predajňu ani prevádzku .
Sídlo firmy:
Discus s.r.o.
Banícka 52
90201 Pezinok
tel: 0903 486 678
ADRESA pre reklámacie a vrátenie tovaru
Discus s.r.o.
Banícka 52
90201 Pezinok
Keď tovar posielate Slovenskou poštou doporučujeme ho poslať službou BALÍK NA ADRESU bez dobierky , listové zásielky nám nemusia byť DORUČENÉ . Tovar môžete poslať aj kurierom GLS priamo na ich stránke.
Reklamačné podmienky a formulár sú uvedené niššie v sekcii REKLAMÁCIE.
Spôsob objednávania
Objednávať môžete priamo na našej stránke www.akvaobchod.sk Podmienkou pre platnosť objednávky je vyplnenie všetkých povinne označených údajov v objednávkovom formulári. Objednávka je zároveň návrhom kúpnej zmluvy, ku ktorej uzavretiu sa nevyžaduje potvrdenie objednávky predávajúcim a zmluva tak vzniká samotným dodaním tovaru. Po zaslaní objednávky Vám obratom zašleme potvrdenie o prijatí objednávky. Pokiaľ vám z nejakého dôvodu nefunguje priame objednávanie, môžete zaslať objednávku ako obyčajný e-mail na našu e-mailovú adresu info @ discus.sk kde uvediete presný názov tovaru, počet objednaných kusov, Vašu presnú adresu a mobilné telefónne číslo.
V prípade, že si objednáte tovar, ktorý nie je na sklade, prípadne bol z akýchkoľvek dôvodov stiahnutý z predaja, okamžite po zistení tejto skutočnosti Vás budeme kontaktovať (e-mailom, prípadne telefonicky). V prípade že sa tovar nenachádza na sklade je dodacia doba do 30dní, ak nieje uvedené inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.. Ak je tovar skladom je expedovaný v čo najkratšom čase.
Ak sa v objednávke nachádza viacero tovaru a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
Ak po odoslaní objednávky zistíte, že Vám objednaný tovar nevyhovuje, prípadne ste sa pomýlili v objednávke, máte možnosť v priebehu 24 hodín od objednaní zrušiť objednávku bez uvedenia dôvodu. Zrušenie nám zašlite na info @ discus.sk Obratom Vám zašleme potvrdenie o zrušení objednávky
Dôležité upozornenie:
Objednávku pri ktorej nebude uvedené platné mobilné telefónne číslo nebude možné odoslať. Preto Vás žiadame vyplniť dané údaje pravdivo, aby sme Vás mohli informovať čo najpresnejšie o stave Vašej objednávky. Špecifikácia a ostatné údaje o tovare uvedené na našich stránkach sú údajmi vychádzajúcimi z údajov výrobcov. V prípade nezrovnalostí nás kontaktujte.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar,
- zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
- prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
- Predávajúci je povinný:
- dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
- spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Prevod vlastníckeho práva
Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Ceny tovaru
Cena tovaru zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH) a recyklačné poplatky. V niektorých prípadoch cena nezahŕňa náklady na doručenie objednaného tovaru do miesta určenia, ktoré je poskytované ako doplnková služba (tieto prípady špecifikuje cenník dopravy ). Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
Prevádzkovateľ internetového obchodu môže zmeniť pred potvrdením objednávky cenu tovaru uvedenú v katalógu elektronického obchodu pri objednávkach všetkých výrobkov v prípade zmeny právnych predpisov, zmene menových kurzov, pri výraznom náraste inflácie a zmene cien od výrobcov alebo dodávateľov tovaru, alebo pokiaľ zistí, že daná cena bola chybne uvedená. O tejto skutočnosti je prevádzkovateľ internetového obchodu povinný informovať zákazníka. Prevádzkovateľ internetového obchodu má pred potvrdením objednávky povinnosť vyžiadať od zákazníka súhlas so zmenou ceny podľa aktuálneho cenníka. Kupujúci má v takomto prípade právo od zmluvy odstúpiť.
Zákazník po záväznom objednaní tovaru cez náš e-shop súhlasí so zaslaním faktúry iba v elektronickej podobe vo formáte PDF. Poplatok za doručenie faktúry v papierovej forme je 3 EUR. Faktúru vystavíme kupujúcemu po uhradení ceny tovaru a zašleme ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu kupujúceho.
Spôsob dodania a poštovné
Objednaný tovar zasielame GLS kuriérom . Cena a typ poštovného sa zobrazuje podľa váhy a druhu tovaru.
Dobierkový poplatok + 1,5 €
Balíky sú doručované DO 48 HODÍN od dátumu odoslania zásielky
OSOBNÝ ODBER -zadarmo
pri osobnom odbere sa dá platiť v hotovosti a platobnou kartou.
Osobný odber je možný v pracovné dni od 10 do 18 hod. prestávka od 12-13hod. po potvrdení objednávky statusom (tovar si môžete revziat na našej adrese) , pred príchodom vždy zatelefonujte na adrese sa nezdržiavame nepretržite !
Adresa skladu:
Discus s.r.o.
Banícka 52
90201 Pezinok
tel: 0903 486 678
Doprava ZDARMA je od sumy 99eur a neplatí pre ťažké zásielky nad 10kg napr. akvária, štrky, piesky, substráty..
Záručná doba
Na predávaný tovar, pokiaľ nie je určené inak, je poskytovaná zákonná záručná doba . Koncový zákazník 24 mesiacov. Firmy nakupujúce na IČO majú v zmysle obchodného zákonnika záruku 12 mesiacov a na ich reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky. Dokladom o predaji je faktúra, ktorá slúži zároveň ako dodací a záručný list. Záručná doba začína plynúť v deň odovzdania tovaru k doručeniu. Ak je obsahom balenia či predmetom kúpy opotrebný materiál , je jeho životnosť uvedená na obale ,alebo v návode (bud dobou v mesiacoch ,alebo v prevádzkových hodinách ).
Reklamácie
Doručovaný tovar je poistený, doporučujeme ho však pri prevzatí od prepravcu skontrolovať ( podpísom pri preberaní balika potvrdzujete neporušenosť zásielky ,takto potvrdenú zásielku už nie je možné u prepravcu reklamovať). Pokiaľ je balík viditeľne poškodený, alebo je porušená originálna páska, tovar od prepravcu neprevezmite , spíšte škodový zápis a informujte nás e-mailom na info @ discus.sk . V prípade, že poškodenie obsahu zásielky zistíte po jeho prevzatí, ihneď nás informujte.
Po prevzatí tovaru si prezrite tovar a faktúru , ktorá slúži ako dodací a záručný list. Ak zistíte akýkoľvek rozdiel medzi faktúrou a skutočne dodaným tovarom (v druhu, v množstve alebo cene), alebo obdržíte so zásielkou nesprávne vyplnenú faktúru, či neobdržíte žiaden doklad o nákupe, ihneď nás informujte prostredníctvom e-mailu .
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
Reklamačné konanie začína plynúť dňom prevzatia reklamovaného tovaru predávajúcim a končí dňom odoslania vybavenej reklamácie kupujúcemu. O oprávnenosti reklamácie rozhodneme najneskôr do 30 pracovných dní od obdržania reklamovaného tovaru. O výsledku Vás budeme informovať písomne listom, pokiaľ sa nedohodne inak. Oprávnená reklamácia vrátane odstránenia chyby bude vybavená na naše náklady bez zbytočného odkladu,najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa začatia reklamačného konania. V prípade neoprávnenej reklamácie bude tovar vrátený späť kupujúcemu s príslušným stanoviskom. Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k predávajúcemu hradí kupujúci.
Spiatočnú prepravu po vybavení oprávnenej reklamácie hradí predávajúci.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
Pred každou reklamáciou nás kontaktujte bud mailom ,alebo telefonnym číslom .Reklamovaný tovar je potrebné zaslať priamo na našu adresu firmy, alebo osobne priniesť počas prevádzkových hodín. Tovar odporúčame vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu a odporúčame tovar zaslať kurierom. Neručíme za prípadnú stratu tovaru na ceste k nám. K tovaru je potrebné priložiť kópiu dokladu o kúpe a popis vady, alebo priložiť vyplnený Reklamačný formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e-mailu). Na reklamáciu môžete využiť nasledovný formulár: reklamácia.
Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať opravu vady ,alebo výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby, pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, predávajúci si vyhradzuje právo podmienky kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
- Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon“) podľa ustanovení §7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru.
- Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy osobne doručiť počas jeho prevádzkových hodín najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je bezodkladne po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný formulár: Odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.
- Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane hodnoty za najlacnejšie bežný spôsob doručenia ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Toto právo na odstúpenie od zmluvy sa podľa § 7 ods. 6 Zákona neuplatňuje napríklad pre tovar, ktorý bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, alebo ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo tovaru, ktorý rýchlo podlieha skaze alebo zníženiu akosti, taktiež pre predaj novín, časopisov, periodickej tlače, kníh a na predaj audiovizuálneho diela, zvukového záznamu alebo zvukovo-obrazového záznamu umeleckého výkonu alebo multimediálneho diela, ktoré spotrebiteľ rozbalil alebo aj na tovar, ktorý bol uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov..
- Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčností tovaru má spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v bežnej predajni, čo prezumuje povinnosť vrátenia tovaru s originálnym obalom, visačkami a podobne.
- Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Ochrana osobných údajov viac na tomto odkaze
Alternatívny spôsob riešenia sporov
V zmysle zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov platného od 1.2.2016 spotrebiteľ má právo obrátiť sa na systém alternatívneho riešenia sporov (ďalej len ARS). Bližšie informácie o ARS nájdete na stránke Ministerstva hospodárstva SR http://www.economy.gov.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-clr/146956s ako aj zoznam subjektov riešenia ARS http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s